Rekabet Kurulu’ndan Google’a 2,6 Milyar Liralık Ceza

16.12.2024
10
Okuma Süresi: 3 dakika
A+
A-
Rekabet Kurulu’ndan Google’a 2,6 Milyar Liralık Ceza
Reklam

Rekabet Kurulu, Google hakkında yürüttüğü çevrim içi reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetlerine ilişkin soruşturmayı tamamladı. Yapılan incelemeler sonucunda, teknoloji devine 2,6 milyar lira idari para cezası verilmesine karar verildi.

Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde yayımlanan açıklamada, soruşturmanın Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti, Google International LLC, Google LLC, Google Ireland Limited ve Alphabet Inc.’ten oluşan ekonomik bütünlüğe yönelik yürütüldüğü belirtildi.

Rekabet Kanunu’nun İhlali ve YouTube Reklamları

Açıklamada, Google’ın çevrim içi reklamcılık hizmetlerinde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal ettiği gerekçesiyle incelemeye alındığı hatırlatıldı. Soruşturmada, özellikle şirketin YouTube reklam envanterini sadece kendi talep tarafı platformları (DSP) üzerinden erişilebilir kıldığı ve bağımsız hizmet sağlayıcılar tarafından doğrulama yapılmasını engellediği iddiaları incelendi.

Reklam

Bu iddialar kapsamında Google, üçüncü taraf DSP’lerin YouTube reklamlarına erişimini garanti etmek üzere taahhütte bulundu. Rekabet Kurulu bu taahhütleri kabul ederek, bu kısımda soruşturmayı sonlandırdı.

Rekabeti Zorlaştıran Uygulamalar Tespit Edildi

Google’ın dikey bütünleşik yapıda faaliyet gösterdiği çevrim içi reklam teknolojisi pazarında, kendi ürünlerini kayırdığı yönündeki bulgular ise dikkat çekti. Açıklamada, “Google’ın kendi DSP’lerinden gelen envanter satın alma talebini kendi arz tarafı platformlarına (SSP) yönlendirdiği ve yayıncı reklam sunucusu aracılığıyla kendi SSP hizmetini (AdX) kayırdığı” ifade edildi. Bu uygulamaların rakip şirketlerin faaliyetlerini zorlaştırıcı nitelikte olduğu belirtilerek cezaya gerekçe oluşturduğu vurgulandı.

Google’ın Hakim Konumu ve Ceza Kararı

Soruşturma sonucunda, Google’ın yayıncı reklam sunucusu hizmetleri pazarında hakim durumda olduğuna karar verildi. Rekabet Kurulu, şu tespitleri paylaştı:

Reklam
  • “Google’ın kendi SSP hizmetine haksız avantaj sağladığına, söz konusu kendini kayırma eyleminin rakiplerin faaliyetlerini zorlaştırıcı nitelikte olduğuna” karar verildi.
  • “Google’a 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 lira idari para cezası verilmesine karar verildi.”

Ek olarak, Google’ın 6 ay içerisinde, üçüncü taraf SSP’lere kendi hizmetine sağladığı koşullardan daha az elverişli olmayan şartları sunması gerektiği de açıklandı.

Rekabet Kurulu’nun bu kararı, çevrim içi reklam pazarında rekabetin korunması adına atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

web tasarım şaşmaz renault yedek parça ingilizce kurs road safety balkan turu kontrol cihazları su jeti peluş mont iç mimar endoskopi fiyat utts dağıtım transformatörü e-imza yenileme orient saat R9 Yedek Parça engelli bakım hizmetleri süt krema makinesi medical plastic producer Hyundai yedek parça block making equipments almanca kursu